بستن

 33873800 45 0098                info@azarsarooj.com

برگزاری مراسم دریافت نشان استاندارد ملی

در آستانه فرا رسیدن سی و ششمین بهار انقلاب شرکت فرآوردهای ساختمانی آذر ساروج سبلان موفق به دریافت نشان ملی استاندارد ایران شد .
در این مراسم که با حضور مدیر کل استاندارد استان اردبیل و اعضای کمیته تخصصی کنترل کیفیت مصالح ساختمانی و رئیس بانک صنعت و معدن اردبیل و کارکنان شرکت حضور داشتند. نشان استاندارد ملی ایران از سوی مدیر کل استاندارد استان اردبیل به این شرکت اعطا شد در ادامه این مراسم ابتدا مهندس رضا محرابی مدیرعامل کارخانه در سخنانی به تشریح عمکلرد کارخانه و فعالیتهای ان اشاره کرد و گفت : مهندس محرابی به مزایای این صنعت اشاره کرد وگفت : امروزه به دلیل اهمیت صرفه‌جویی در مصرف انرژی در دنیا این محصول به عنوان عایق صوتی – حرارتی، سبک بودن و ضد آتش در احداث ساختمان‌ها مورد توجه بسیار قرار گرفته به طوری که به عنوان سبک‌ترین محصول ساختمانی به ویژه مصالح دیواری مورد استفاده قرار می‌گیرد که با تولید انبوه امیدواریم هم بازار داخلی و هم خارجی از این محصول بهره‌برداری کنند.
مدیرعامل کارخانه آذر ساروج سبلان بیان کرد ۳ تا ۵ درصد سهم بازار کشور را بلوک های بتن هوادار اتوکلاو شده به خود اختصاص می دهد و ما آمادگی داریم سالانه ۱۵۰ هزار مترمکعب و روزانه ۵۰۰ مترمکعب محصول تولید کنیم که تولیدات ما هم در بازار داخلی و هم بازارهای خارجی مشتریان خاص خود را دارد، به طوری که مصمم به صادرات این محصول به کشور عراق، آذربایجان، ارمنستان و گرجستان هستیم. محرابی سبک بودن، قیمت پایین، سرعت بالا در اجرا و صرفه‌جویی فوق العاده در انرژی را از مزایای ویژه این محصول شمرد و تامین مواد اولیه شامل سیمان، آهک و ماسه سیلیسی نیز از ابعاد دیگر تولید این محصول اعلام کرد و افزود: ۴۰ درصد ماشین‌آ‌لات این کارخانه داخلی و ۶۰ درصد به صورت خارجی تامین شده و نکته جالب اینجاست که عملیات نصب، تجهیز و راه‌اندازی این واحد تماماً توسط نیروهای بومی و متخصصان این حوزه انجام شده است.
وی ارزش افزوده و اشتغالزایی این کارخانه را مناسب ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر اشتغالزایی این کارخانه ۶۵ نفر است که با راه‌اندازی واحد تولید ملات خشک که از جنس خود بتن است، فرصت اشتغال بیشتر و تا سقف ۱۰۰نفر فراهم خواهد آمد. مدیرعامل کارخانه آذر ساروج سبلان در ادامه با اشاره به صرفه اقتصادی محصولات کارخانه و همچنین در جهت حفظ سرمایه های ملی در صنعت ساختمان به اعضای کمیته تخصصی کنترل کیفیت مصالح ساختمانی استان اعلام نمود که این شرکت با تولید محصولات نوین که هم عایق حرارت بوده و هم استانداردهای کیفی را رعایت می نماید آمادگی دارد تا در اجرای مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان و همچنین استاندارد سازی مصالح ساختمانی نقش موثری داشته باشد.

در ادامه این مراسم مهندس هاشم علائی مدیر کل استاندارد اردبیل نیزگفت: نقش سرمایه گذاری بخش خصوصی در جهت اشتغالزایی در کشورو استان اردبیل بسیار با اهمیت می باشد که مسئولین استانی عزم جدی دارند تا با حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران ضمن ایجاد اشتغال پایدار نرخ بیکاری در استان را پایین بیاورند. وی گفت : ایجاد منطقه آزاد تجاری که با همت مسئولین و دولت کریمه در استان اردبیل تحقق یافته در ایجاد اشتغال و حمایت از سرمایه گذاران بسیار باارزش می باشد . مدیر کل استاندارد به اهمیت دریافت استاندارد برای واحد های صنعتی و تولید اشاره کرد و گفت : ارائه و تولید محصولات با کیفیت توسط واحدهای تولیدی یکی از اهداف اساسی این اداره کل می باشد که در این زمینه ضمن حمایت و رفع موانع تولید کنندگان برای دریافت این نشان از تولید و ارائه محصولات غیر استاندارد به شدت جلوگیری خواهیم کرد . وی به نقش آموزش مدیران کیفی واحد های تولیدی و صنعتی اشاره کرد و گفت: آموزش مدیران کنترل کیفی از ملزومات استانداردسازی محصولات می­باشد و بر همین اساس تعداد ۲۷۰ نفر از مدیران کنترل کیفی استان در طول نه ماهه سال ۹۳ در دوره های آموزشی حضور پیدا کرده اند علائی افزود : اداره کل استاندارد اردبیل رتبه اول آموزش را در بین ادارات کل استاندارد سراسر کشور در سال ۹۲ بدست آورده و نیل به اهداف برنامه های آموزشی امسال نیز بر اساس برنامه های تدوین شده تا آخر سال ادامه خواهد یافت. ایشان در آخر ضمن تشکر و قدر دانی از مدیران و کارکنان شرکت اذر ساروج سبلان گفت : امید است تمامی تولیدکنندگان در جهت ارتقاء سطح کیفی محصولات و تولیدات خود به منظور رقابت در بازارهای داخلی و بین المللی روز به روز تلاش بیشتری انجام دهند تا شاهد رشد و شکوفایی تولیدات و در پی آن اشتغال زایی در این استان بوجود آید.
در ادامه این مراسم هر کدام از اعضای کمیته کنترل کیفی استاندارد استان به بیان نظارت و پیشنهادات خود در باره این محصولات ساختمانی پرداختند.
مهندس مستعد نماینده سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل در کمیته کنترل کیفی استاندارد مصالح ساختمانی استان نیز ضمن تشکر از مدیران وکارکنان کارخانه آذر ساروج سبلان همکاری و حمایت همه جانبه نظام مهندسی ساختمان را از محصولات ساختمانی استاندارد و با کیفیت این کارخانه اعلام نمود وخواستار انتقال تجربیات و نقطه نظرات همدیگر برای هر چه بهتر شدن محصولات و فراوردهای ساختمانی استاندارد این کارخانه شدند .

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

پست الکترونیکی شما منتشر نخواهد شد. تمام گزینه های اجباری با علامت ستاره مشخص شده اند