بستن

 33873800 45 0098                info@azarsarooj.com

مقایسه بتن سبک اتوکلاو شده با سایر محصولات مشابه

مقایسه بتن سبک اتوکلاو شده ( AAC ) با سایر محصولات مشابه

از قابلیت ها و مزایای قابل مقایسه بتن سبک اتوکلاو شده (AAC) ساروج با سایر مصالح ساختمانی دیوارچینی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

اجرای دیوارچینی با ملات خشک مخصوص

برای اجرای دیوار با بلوک های سبک اتوکلاوشده (AAC) ساروج از ملات آماده مخصوص این بلوک ها که چسب بلوک هم نامیده می شود، استفاده می گردد. ضخامت ملات مورد استفاده ۳ الی ۵ میلی متر بوده و برای هر متر مربع دیوار ۱۰ سانتیمتری تقریباً ۱٫۵ کیلوگرم ملات استفاده می گردد که فواید و صرفه جویی اقتصادی آن به شرح زیر خواهد بود:

  • سرعت و سهولت اجرای بالا: مدت زمان درست کردن ملات کمتر از پنج دقیقه طول می کشد، بنابراین گروه اجرایی بلافاصله پس از استقرار، کار را شروع می کند. ضمناً ابعاد بزرگتر نیز سرعت اجرا را افزایش می دهد.
  • حذف ماسه و سیمان از فرآیند بنایی: بنایی هر طبقه یکصد مترمربعی به طور متوسط به حدود ۱۵ تن ماسه و ۲ تن سیمان نیاز دارد که با استفاده از بلوک سبک اتوکلاوشده (AAC) ساروج بیش از ۹۰ درصد این مقدار حذف شده و تنها با ۴۵۰ کیلوگرم ملات خشک انجام می شود که در کنار کاهش وزن ساختمان، هزینه های کارگری را به شدت کاهش می دهد.
  • مصرف آب بسیار ناچیز: مقدار آب مورد نیاز برای درست کردن ملات خشک آماده برای بلوک سبک اتوکلاوشده (AAC) ساروج، ۳۰ برابر کمتر از ملات ماسه و سیمان معمولی است. با وجود قیمت ارزان آب، مشکلات تأمین آب در طبقات و همچنین احتمال تعطیلی کار به دلیل قطعی آب، باعث تأخیر و بالا رفتن هزینه می¬شود. ضمناً گرم کردن آب برای بنایی در فصل سرد نیز مسئله مهمی است که در بنایی با بلوک سبک اتوکلاوشده (AAC) به دلیل حجم بسیار کم آب، بسیار ساده تر قابل انجام است.
  • کاهش هزینه حمل ملات در طبقات و پای کار: با توجه به اینکه با هر کیسه ۲۵ کیلویی ملات خشک آماده تقریبا می توان ۱۶ مترمربع دیوار ۱۰ سانتیمتری اجرا نمود، لذا هزینه حمل مصالح بسیار ناچیز خواهد بود.
  • اجرای بسیار تمیز با ضایعات و پرت مصالح بسیار پایین: عدم استفاده از ملات ماسه و سیمان محیط کاری خلوت تر و بسیار تمیزتری را به دست می دهد که از مزایای آن عدم نیاز به تمیزکاری و حمل نخاله است که خود هزینه را کاهش می دهد.
  • کاهش نفرات گروه بنایی: به دلیل استفاده از ملات خشک آماده با حجم ناچیز و همچنین ابعاد بزرگ و سبک بودن مصالح، تعداد نفرات گروه بنایی به دو نفر تقلیل می یابد، که در کنار کاهش هزینه کارگری، مشکلات مدیریت کارگران ساختمانی را نیز کاهش می دهد.
کمتر شدن ضخامت نازک کاری

بدلیل دقت ابعادی فوق العاده بالای بلوک های سبک اتوکلاوشده (AAC) ساروج (حداکثر ۱ تا ۳ میلیمتر در همه ابعاد)، دقت دیوارچینی خیلی بالا بوده و در نهایت ضخامت نازک کاری (اندود گچ و اندود سیمان) کمتری مورد نیاز بوده و هزینه تمام شده دیوار را کاهش می دهد. ضمناً وزن ساختمان و هزینه حمل نخاله ها را نیز کاهش می دهد.

دقت اجرای بالا

ضخامت کم ملات باعث دقت بالای دیوارچینی شده و برخلاف دیوارهایی که با ملات ماسه سیمان معمولی به ضخامت ملات بیش از یک و نیم سانتیمتر کار می شود و امکان داخل و بیرون زدگی بلوکها و ناصافی دیوار وجود دارد، در دیوار چینی با بلوک های سبک اتوکلاوشده (AAC) با ملات خشک مخصوص، دیوار تمام شده بسیار دقیق تر خواهد بود.

پرت مصالح بسیار کم

بلوک های ساروج با اره نجاری برش داده می شود و لذا پرت مصالح به حداقل می رسد.
بلوک های سبک اتوکلاوشده (AAC) ساروج با حداکثر عایقی حرارت و صدا و با حداقل نازک کاری، حداقل ضایعات، کاربرد آسان و سرعت اجرا بهای تمام شده دیوار را کاهش می دهد.
موارد اجرایی مورد اشاره فوق، در فیلم آموزشی دیوار چینی با بلوک های سبک اتوکلاوشده (AAC) ساروج که در راستای مشتری مداری توسط این شرکت تولید شده، نشان داده شده و ظرافت اجرای دیوار چینی با مصالح نوین ساختمانی (AAC) در آن قابل مشاهده می باشد.