بستن

 33873800 45 0098                info@azarsarooj.com

بهره‌برداری از بزرگترین واحد تولید بتن سبک اتوکلاوشده

همزمان با سفر رئیس‌جمهور بزرگترین واحد تولید‌کننده بتن سبک اتوکلاوشده و ملات خشک شده در واحد آذر ساروج سبلان به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرعامل کارخانه آذر ساروج سبلان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا با حضور رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت شرکت تعاونی فرآورده‌های آذر ساروج سبلان اولین تولیدکننده بتن سبک هوادار اتوکلاوشده شمالغرب کشور در شهرک صنعتی شماره دو اردبیل به بهره‌برداری برسد.
رضا محرابی افزود: این کارخانه که فعالیت خود را از سال ۸۷ آغاز کرده ولی به دلیل تحریم و مشکلات پیش آمده بعد از سال‌ها تاخیر قرار است در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری برسد، شامل طراحی ساخت و راه‌اندازی یکی از بزرگترین مجتمع‌های تولیدی کشور است که به عنوان ششمین شرکت و نهمین کارخانه در کشور در تولید بتن سبک اتوکلاوه شده و ملات خشک فعال خواهد بود.
وی گفت: هر چند این صنعت از سال‌های پیش از انقلاب وارد کشورمان شده، اما به دلایل مختلف با بی‌مهری‌هایی روبه‌رو شد، اما امروز به دلیل اهمیت صرفه‌جویی در مصرف انرژی این صنعت به عنوان عایق صوتی – حرارتی، سبک بودن و ضد آتش در احداث ساختمان‌ها مورد توجه قرار گرفته به طوری که به عنوان سبک‌ترین محصول ساختمانی به ویژه مصالح دیواری مورد استفاده قرار می‌گیرد که با تولید انبوه امیدواریم هم بازار داخلی و هم خارجی از این محصول بهره‌برداری کنند.
مدیرعامل کارخانه آذر ساروج سبلان بیان کرد: ۳ تا ۵ درصد کل تولیدات این کارخانه سهم بازار را تشکیل می‌دهد و ما آمادگی داریم سالانه ۱۵۰ هزار مترمکعب و روزانه ۵۰۰ مترمکعب محصول تولید کنیم که تولیدات ما هم در بازار داخلی و هم بازارهای خارجی مشتریان خاص خود را دارد، به طوری که مصمم به صادرات این محصول به کشور عراق، ارمنستان و گرجستان هستیم.
محرابی سبک بودن، قیمت پایین، بها دادن به صرفه‌جویی در تولید انرژی و همچنین تامین مواد اولیه شامل سیمان، آهک و ماسه در ابعاد مختلف را از جمله ویژگی‌های تولید این محصول اعلام کرد و افزود: ۴۰ درصد ماشین‌آ‌لات این کارخانه داخلی و ۶۰ درصد به صورت خارجی تامین شده و نکته جالب اینجاست که عملیات نصب، تجهیز و راه‌اندازی این واحد توسط نیروهای بومی و متخصصان این حوزه انجام شده است.
وی ارزش افزوده و اشتغالزایی این کارخانه را مناسب ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر اشتغالزایی این کارخانه ۳۵ نفر است که با راه‌اندازی واحد تولید ملات خشک که از جنس خود بتن است، فرصت اشتغال بیشتر و تا سقف ۶۵ نفر فراهم خواهد آمد.
مدیرعامل کارخانه آذر ساروج سبلان از دریافت ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو تسهیلات ارزی و ۴ میلیارد تومان تسهیلات ریالی خبر داد و گفت: ۷ میلیارد تومان به عنوان آورده اولیه در این کارخانه سرمایه‌گذاری شده و ما در تلاش هستیم تا با تنوع و دقت کامل محصولمان را تولید و روانه بازار کنیم که ابعاد بتن تولیدی نیز استاندارد است.
محرابی در پایان تکنولوژی این کارخانه را متعلق به کشور چین اعلام کرد و گفت: به دلیل تحریم احداث و راه‌اندازی این کارخانه به تعویق افتاد، ولی امیدواریم در مهلت مقرر بتوانیم عقب‌ماندگی‌ها را جبران و این کارخانه را به آرمان بین‌المللی و جهانی آن برسانیم.

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

پست الکترونیکی شما منتشر نخواهد شد. تمام گزینه های اجباری با علامت ستاره مشخص شده اند